”правл≥нн¤ осв≥ти ёжноукрањнськоњ м≥ськоњ ради

ћузичний ≥нформац≥йно-≥нновац≥йний центр —«Ў є1


 омп'ютерн≥ технолог≥њ у викладанн≥ мистецьких дисципл≥н

(« досв≥ду роботи ¬.ј. янкула, вчител¤ музики —«Ў. є 1 м. ёжноукрањнська ћиколањвськоњ област≥)

м. ёжноукрањнськ 2004 р.

«астосуванн¤ комп'ютерних технолог≥й на уроках мистецьких дисципл≥н в загальноосв≥тн≥х школах вир≥шуЇ ц≥лу низку проблем вчител¤ ≥ учн¤ та даЇ великий економ≥чний ефект у межах крањни.јле на cьогодн≥ дуже мало людей, ¤к≥ займаютьс¤ ц≥Їю справою.

Iсторична довiдка ћ≤≤÷

¬чителем музики ¤ працюю з1977р. Ѕагато рок≥в мене, ¤к ≥ вс≥х вчител≥в мистецьких дисципл≥н, хвилюЇ питанн¤ матер≥ально-техн≥чного забезпеченн¤ предмета наочним та нотним матер≥алами, фонотеками тощо. ѕрот¤гом вс≥х цих рок≥в жодне зас≥данн¤ методичного об"Їднанн¤ не проходило, щоб не виникало це питанн¤ у вчител≥в. ¬иходить безл≥ч р≥зних вар≥ант≥в програм, але питанн¤, де знаходити матер≥ал дл¤ уроку, ≥ дос≥ залишаЇтьс¤ невир≥шеним. ¬≥дпов≥дно до програм з музики дл¤ 1-8 клас≥в головною метою в музичному вихованн≥ школ¤р≥в Ї формуванн¤ музичноњ культури ¤к важливоњ нев≥д'Їмноњ частини њхньоњ духовноњ культури. ўоб ¤к≥сно реал≥зувати це завданн¤, на нашу думку, головним чинником повинн≥ стати комп'ютерн≥ технолог≥њ. Ѕез впровадженн¤ комп'ютерних технолог≥й в навчальний процес ¤к≥сних показник≥в у навчанн≥ сьогодн≥ неможливо дос¤гти.

¬ м. ёжноукрањнську в жовтн≥ 2001 р. було створено ≥н≥ц≥ативну творчу групу, ¤ка мала своњм завданн¤м напрацювати необх≥дний цифровий матер≥ал, щоб дати можлив≥сть учителю музики використовувати його на уроц≥ . Ќа сьогодн≥шн≥й день в ”крањн≥ одиниц≥ вчител≥в застосовують комп'ютер на уроках музики частково, користуючись невеликою к≥льк≥стю цифровоњ ≥нформац≥њ.

ћи ж вир≥шили створити весь необх≥дний матер≥ал сам≥. ≤ на сьогодн≥шн≥й день, незважаючи на незадов≥льне ф≥нансуванн¤ музичного центру, ¤кий працюЇ на баз≥ «ќЎ є 1 м. ёжноукрањнська, та на те, що люди працюють безкоштовно, нами напрацьовано дуже багато необх≥дноњ ≥нформац≥≥.(Ћише одн≥ењ музики б≥льше 10-ти тис¤ч файл≥в).

¬иникаЇ питанн¤: ¤кий економ≥чний ефект дасть школ≥ застосуванн¤ комп'ютерних технолог≥й?

”¤в≥ть, учителю дл¤ проведенн¤ уроку потр≥бно ≥ музичний ≥нструмент, ≥ безл≥ч нотноњ та методичноњ л≥тератури, ≥ сотн≥ фонозапис≥в, ≥ наочний матер≥ал, ≥ багато чого ≥ншого... ј що це буде коштувати? «в≥сно, в дес¤тки раз≥в б≥льше, н≥ж застосуванн¤ одного лише комп'ютера. ј ¤ку зац≥кавлен≥сь це даЇ д≥т¤м ≥ вчителю? «а дек≥лька хвилин вчитель може п≥дготувати найц≥кав≥ший матер≥ал до уроку, маючи п≥д рукою тис¤ч≥ необх≥дних файл≥в, ¤к≥ з≥брано за тематичними каталогами. ”чн≥ ж одержують у дек≥лька раз≥в б≥льше потр≥бноњ ¤к≥сноњ ≥нформац≥њ, ¤ку встигають закр≥пити п≥д час уроку, ≥ њм не залишаЇтьс¤ нав≥ть домашнього завданн¤. “аким чином, учн≥ з будь - ¤ким типом сприйн¤тт¤ можуть повн≥стю засвоњти поданий матер≥ал на уроц≥, адже зад≥¤но одночасно зоров≥, слухов≥ органи, ≥ це п≥дсилюЇтьс¤ позитивним емоц≥йним станом учн≥в. Ќаша мета - напрацювати ≥ запропонувати вчителю дл¤ п≥дготовки урок≥в в дес¤тки раз≥в б≥льше ≥нформац≥њ, н≥ж в≥н в змоз≥ використати на своЇму уроц≥.

Ќововведенн¤ ≥ результати

“ворча група ћ≤≤÷ п≥дготувала значну к≥льк≥сть файл≥в цифрового матер≥алу:

- велик≥ фонотеки цифровоњ музики украњнських, рос≥йських, заруб≥жних композитор≥в, обробок класики в сучасн≥й ≥нерпретац≥њ та багато ≥ншого матер≥алу. (јле на сьогодн≥ дуже мало переведено на цифров≥ нос≥≥ нашоњ нац≥ональноњ музики, набагато менше, н≥ж у –ос≥њ. ƒержавн≥ арх≥ви та ≥нш≥ орган≥зац≥њ, ¤к≥ причетн≥ до збер≥ганн¤ старих грамзапис≥в, не займаютьс¤ питанн¤ми њх перезапису та розповсюдженн¤.  омерц≥йн≥ ж структури, ¤к≥ займаютьс¤ тиражуванн¤м ≥нформац≥њ на цифрових оптичних нос≥¤х поки-що не бачать миттЇвоњ вигоди в≥д реал≥зац≥њ програми реставрац≥њ грамплат≥вок без державноњ п≥дтримки.¬ так≥й ситуац≥њ нам доводитьс¤ реставрувати, оцифровувати потр≥бний матер≥ал, а це дуже пов≥льна ≥ складна справа. ¬она потребуЇ сучасного студ≥йного обладнанн¤);

- зроблено доб≥рку портрет≥в та б≥ограф≥й композитор≥в, виконавц≥в, музикант≥в, художник≥в.(“а в ц≥й колекц≥њ ≥снуЇ проблема з украњнським матер≥алом, так ¤к немаЇ доступу до арх≥в≥в);

-багато проскановано зображень музичних ≥нструмент≥в, репродукц≥й картин;

-зроблено великий арх≥в нотноњ б≥бл≥отеки;

-записан≥ твори, л≥брето до опер, в≥рш≥.тощо; -з≥брано багато фонограм до п≥сень, але п≥сн≥ в формат≥ караоке -записуЇмо сам≥. (Ќеобх≥дно залучати пров≥дних фах≥вц≥в, аранжувальник≥в дл¤ створенн¤ б≥бл≥отеки midi файл≥в дит¤чоњ та украњнськоњ музики. ѕодорожуючи стор≥нками ≤нтернету, ви не знайдете ≥ дес¤тка п≥сень ц≥Їњ тематики. “акий стан речей не може задовольнити сучасних вимог.);

-ми скануЇмо методичну л≥тературу, але вона виходить у книжковому формат≥, а нам потр≥бно њњ знову редагувати в цифру;

-плануЇмо переводити в цифру фрагменти потр≥бних дл¤ урок≥в ф≥льм≥в, мульф≥льм≥в, в≥део≥нформац≥ю, але дл¤ цього бракуЇ техн≥чних засоб≥в;

-плануЇмо записувати найкращ≥ вокальн≥ твори у виконанн≥ д≥тей (дл¤ цього уже працюЇ в г≥мназ≥њ є1 вокальна студ≥¤. Ѕудемо залучати ≥нш≥ колективи. «алишаютьс¤ техн≥чн≥ проблеми - студ≥¤ звукозапису недозавершена через брак кошт≥в).

-розпочата робота з сайтом в ≥нтернет≥"ћузика в школ≥", де вчитель зможе знайти всю необх≥дну дл¤ уроку ≥нформац≥ю. ÷е також дасть можлив≥сть сп≥впрацювати вчител¤м ≥ музикантам, обм≥нюватис¤ матер≥алом дл¤ подальшого зб≥льшенн¤ необх≥дноњ ≥нформац≥њ, ¤ка стосуЇтьс¤ укра≥нськоњ культури ≥ використанн¤ њњ п≥д час урок≥в у школах. ¬с≥ бажаюч≥ зможуть надсилати своњ матер≥али дл¤ розм≥щенн¤ на сайт≥.Ќа даний момент такого вузько спец≥ал≥зованого сайту в крањнах —Ќƒ не ≥снуЇ. —п≥лкуванн¤ ≥ сп≥впрац¤ через ≤нтернет, на нашу думку, Ї ефективн≥шим ≥ результативн≥шим вар≥антом на сьогодн≥шн≥й день.¬ подальшому будемо викладати матер≥али ≥ дл¤ ≥нших мистецьких дисципл≥н, а також дл¤ дит¤чих садк≥в, музчних шк≥л, образотворчого мистецва Е

ћи сам≥ не в змоз≥ в короткий пром≥жок часу напрацювати понад 40 тис¤ч файл≥в, ¤к≥ можуть знадобитис¤ вчителю ≥ д≥т¤м дл¤ використанн¤ ¤к на уроц≥, так ≥ у позакласних заходах.“ут виникають ≥ безл≥ч техн≥чних ≥ кадрових проблем. “ому сп≥впрац¤ необх≥дна.

”же сьогодн≥ на баз≥ музичного центру м. ёжноукрањнська ми готов≥ надати вчителю, ¤кий маЇ комп'ютер у школ≥ ≥ працюЇ з ним, квал≥ф≥ковану передп≥дготовку, под≥литис¤ комп'ютерними програмами ≥ матер≥алами, щоб пот≥м разом продовжувати пл≥дну роботу в цьому напр¤мку. ¬важаЇмо, що досв≥д з цього питанн¤ маЇмо чималийЕ

«агальн≥ проблеми

Ѕагато проблем треба вир≥шувати на держаному р≥вн≥.

Ќа сьогодн≥ ћ≤≤÷ реально п≥дтримуЇ лише адм≥н≥страц≥¤ школи є1 та г≥мназ≥њ, вс≥ ≥нш≥ школи нашого м≥ста залишаютьс¤ байдужими до цього проекту, хоча вчител≥ бажають працювати по-новому, та адм≥н≥страц≥њ шк≥л використовують комп'ютерну техн≥ку в першу чергу дл¤ методичноњ та секретарськоњ роботи, а тис¤ч≥ учн≥в втрачають можлив≥сть сприймати матер≥ал через використанн¤ комп"ютерних технолог≥й. ≤ так, на нашу думку, буде залишатис¤ до тих п≥р, поки адм≥н≥страц≥¤ не зрозум≥Ї необх≥дн≥сть впровадженн¤ нових ≥нновац≥йних технолог≥й в предмети мистецьких дисципл≥н та не п≥дтримаЇ починанн¤ вчител≥в ≥ њх бажанн¤ працювати по-новому.

ћи будемо виходити з пропозиц≥Їю наданн¤ ћ≤≤÷ статусу експериментального майданчика всеукрањнського р≥вн¤, а також наданн¤ держаноњ допомоги в ф≥нансуванн≥ центру ≥ кадр≥в, ¤к≥ будуть пл≥дно працювати в розробц≥ нових технолог≥й. “реба розробити кошторис та штатний розпис ћ≤≤÷, винайти кошти на завершенн¤ обладнанн¤ студ≥њ ћ≤≤÷, а дл¤ цього потр≥бно понад 60 000 гр.

Ќеобх≥дно створити ¬сеукрањнську сп≥лку прац≥вник≥в у галуз≥ цифрових музичних технолог≥й ≥з залученн¤м пров≥дних фах≥вц≥в (методист≥в, вчител≥в , музикант≥в, композитор≥в ≥ т.д з р≥зних рег≥он≥в ”крањни) та щор≥чно проводити ¬сеукрањнський сем≥нар з даного питанн¤. ћ≤≤÷ м.ёжноукрањнська готовий надати квал≥ф≥ковану допомогу у вигл¤д≥ курсовоњ п≥дготовки, консультац≥й вс≥м бажаючим прац≥вникам осв≥ти.

Ќеобх≥дно започаткувати конкурс творчих колектив≥в за творами шк≥льноњ програми з музики з метою створенн¤ цифровоњ фонотеки звуко- ≥ в≥деозапису з подальшим використанн¤м ц≥Їњ ≥нформац≥њ на уроках. ћаЇ рац≥ю проведенн¤ такого конкурсу у м. ёжноукрањнську.

”же сьогодн≥ треба залучати до сп≥впрац≥ з≥ школою в≥деокомпан≥≥, студ≥њ, арх≥ви, музењ, аранжувальник≥в, музикант≥в тощо.

—л≥д подумати , що вже сьогодн≥ студени вуз≥в повинн≥ вивчати де¤к≥ комп'ютерн≥ програми, ¤к≥ знадобл¤тьс¤ њм у подальш≥й робот≥.

ћ≥н≥стерство осв≥ти ≥ науки ”крањни вживаЇ в цьому напр¤мку таких заход≥в ¤к проведенн¤ конкурс≥в найкращих програм, догов≥р з Microsoft, але цього ще замало.

ѕотр≥бно з кожного предмета в осв≥т≥ створити пост≥йно д≥юч≥ сайти, розробити комплексний п≥дх≥д до розвитку кожого предмета в галуз≥ цифровоњ ≥нформац≥≥ та багато ≥ншого.

якщо сьогодн≥ ≥дењ ћ≤≤÷ ≥ напрацьован≥ матер≥али передують серед крањн —Ќƒ, то без п≥дтримки цього проекту державою ≥нш≥ крањни виперед¤ть нас або використають наш≥ наробки.

“ому запрошуЇмо вс≥х творчих, небайдужих прац≥вник≥в осв≥ти до сп≥впрац≥...

Iнформацi¤ дл¤ контактiв:

 

янкул ¬'¤чеслав јнатол≥йович

—«Ў є1 м.ёжноукрањнськ,

ћиколањвська обл., 55000

тел. (05136) 2-16-80, (05136)-5-24-43; моб. 8-066-222-89-32

јдреса сайта: http://schoolmusic.narod.ru
e-mail:yva5@mail.ru

–озрахунковий рахунок є 35420020001420 (спецрахунок —«Ў є1, дл¤ ћ≤≤÷)

”правл≥нн¤ осв≥ти ”ƒ  ћиколањвськоњ обл. ћ‘ќ код 826013

 од управл≥нн¤ осв≥ти 04653220

 

Hosted by uCoz